torsdag 22 september 2011

Ännu en lista.

Vad är den äckligaste mat du vet?
Blodmat. Typ paltbröd och sånt. Bara vänder sig i magen, även om det kanske inte smakar så äckligt egentligen. Mer känslan som gör det.

Nämn fem grejer du är nöjd med som du gjort i jobbet (hela livet)
Oj. Men alltså, jag är typ nöjd varje gång jag har gjort skillnad för någon. Det kan vara att ha lyckats snacka mig till en röntgentid för nån som har väntat flera veckor till att göra bra hjärtkompressioner och att veta hur jag funkar i akuta situationer. Men bara att jobba med det jag gör får mig att bli stolt.



Vad ångrar du i livet (om något)?
Alltså, jag försöker att inte gå omkring och ångra massa grejer.

Vad kommer du ha för klädsel i höst och vinter?
I höst kommer det variera mellan vandringsgrejer (shorts, underställsbrallor, dunjackor och så) och lätta klänningar och bikini.
I vinter, när vi väl är hemma, kommer det bli tjocka tröjor, svarta jeans och höga stövlar.

Vilket är ditt dyraste klädesplagg?
Haglöfsjacka för nästan fyra tusen spänn. Eller var det arcteryxbrallorna som kostade det?
Här är båda två iallafall, funktionellt som tusan.



Har du någon oanad talang?
Jag kan vika tungan dubbel. Och jag är oanat rädd för att prata inför folk.

Vad gjorde du i helgen?
Jag var hemma hos familjen i Linköping. Träffade släkten, Malin och familjen Lundmark.
(Hon är inte mamma till alla, jag snodde bilden från facebook så William kom med också (så hon är alltså inte skyldig till han i blått)


Vad är dina fem viktigaste 2dos den här veckan?
Provpacka och köpa grejer som jag saknar inför Resan med stort R.

Vad har du på dig just nu?

Nån slags löpstrumpa, jeansleggings, vitt linne och en vit klänning. Grön kofta som jag köpte i New York.

Vad lyssnar du på just nu?
Christer i P3

Bästa skönhetsknep?
Bare minerals smink och god nattsömn.

Vilken klädstil tycker du är hetast på män?
Tycker det är sjukt snyggt med jeans och skjorta, med lite casual uppkavlade ärmar. Och svarta stora glasögon.

Och fulast?

Slafsigt.

Vem saknar du?

Emma,mest av alla nu. Jag fick ett fint sms nyss och saknade kickar in som ett brev på posten. Hon bor för långt bort och vi är för dåliga på att ringa varann.

Om du fick en enda önskan uppfylld vad skulle du önska?Att alla jag älskar skall få vara friska jämt. (Och en liten mindre är att vi ska klara att gå upp till Mount Everest basecamp utan att dö.)

Bästa boken nånsin?
Shantaram tror jag. Av Gregory Robert Davis.

Vilka tidningar läser du?
Allt i Hemmet, Utemagasinet, Amelia, GP.

Vad önskar du att du var bättre på?
Hålla tal på bröllop. Jag vill ju alltid säga nåt och ångrar mig alltid efteråt för att jag inte vågar. Men på dethär bröllopet hade jag verkligen velat säga nåt fint.



Är du religiös?
Nja, jag tror ju på nåt.

Vad är din största rädsla?
Att bli ensam.

Vad är det elakaste någon sagt till dig?
Oj, det var klurigt. En gång vart jag väldigt ledsen när jag fick höra att jag var en manipulativ bitch. Men det var så länge sen så det gills inte.

Om du får barn vad ska du döpa dom till?
Sixten - alla gånger!
Fast om det bli en tjej blir det problem. Ett tag var jag hemskt insnöad på Ellora. Men nja. Det kanske är lite för konstigt. Signe är väldigt, väldigt högt upp på listan. Men jag kan inte ha barn som heter Sixten och Signe. Kan inte starta en S- kull liksom.
Men sen är ju åtminstone Sixten väldigt motarbetat av Daniel och det är väl han som ska bli pappan och han har väl lite att säga till om.

Om du fick köpa vilken bil som helst – vilken?
En gammal och skruttig bubbla skulle jag vilja ha. Men sen kanske jag skulle vilja ha en riktig bil den dagen jag tar körkort. En Chrystler Cruiser går nog väldigt bra då.

De tre finaste sms du fått i år?
Oj, det har jag ingen aning om. Sånt kommer jag inte ihåg så länge.

Inga kommentarer: