torsdag 8 september 2011

Nepali bootcamp

Förberedelserna fortsätter inför vandringen i Nepal.
Idag har vi powerwalkat milen i Skatås med 7 kilospackningar (ungefär så tungt vi kommer bära i Nepal). Vi letade efter nåt där stigen skulle vara så brant som möjligt, men det var ändå rätt flackt största delen.




Min största oro växlar mellan skoskav, höjdsjuka och kylan.
Har ju rätt nya kängor som jag försöker gå in ordentligt nu men idag hade jag tejpat fötterna fel och fick givetvis en lång blåsa på utsidan hålfoten (fråga mig inte varför men så vart det).
Höjdsjukan kan man ju inte öva på och kanske inte kylan heller.

Däremot tränade vi på att bli blöta. Vi hamnade mitt i ett åskoväder - träden böjde sig i vinden och knackade lite oroväckande... Men jag hade regnjackan med iallafall. Och så kan man ta skydd under det lägsta av alla höga träd i väntan på att det ska gå över.



Efter en stund trodde vi att det värsta hade blåst över men då började det hagla istället (fotona är från mobilkameran och alltså rätt kass kvalité. Men det är hagel på bilden.)


Idag har alltså varit en ledig, rätt skön dag. Har handlat och städat, såntdär viktigt som är tråkigt men väldigt skönt när det är klart.
Daniel är iväg på bio med Johan nu och jag ska laga matlådor, lyssna på Roberts höst- spellista på spotify och ringa Evelina.
Jag gillar listor och särskilt när andra (med lika fin musiksmak som jag har) knåpar ihop dom. Man får alltid nåt nytt att lyssna på, här finns den för den som är intresserad.

Inga kommentarer: