söndag 25 oktober 2009

Spontanitetslördag!

Lördagen gick i spontanitetens tecken.
Min examenspresent från skövdegänget var ju en utflykt av hemlig sort.
Anki plockade upp mig och Daniel på förmiddagen och styrde färden mot Jönköping.
Där mötte Frida, Tobbe och Johan upp och vi tog oss till curlinghallen, fick lite instruktioner och sen blev det blodigt allvar.



(Ful hjälm - jag vet - men den gjorde sitt, är blå på armbåge och knä efter ett antal halkningar)
Det var sjuk kul, men svårt! Och halkit framförallt....

Efter curlandet for vi och åt på Jensens - lika gott som alltid - bästa köttresturangen ever! Dock exploderade en ljuslykta över Fridas mat så det var väl halvkul. Drog hem och bakade blåbärspaj och bröllopsplaner. Så mysigt. Regnet öste ner hela dagen, men vad gjorde det liksom?

Drog hem, duschade, sminkade och drog på klänning och pumps och hem till Emma där det vankades festligheter!
Massa folk och god öl! Ut på Husaren, träffade Andreas och gick nästan på efterfest.
Idag inser jag väl att jag är för gammal för att dricka vin, cider, öl och sangria på samma kväll. Blanda. Inte. Igen.
Note to myself.
Horisontalläge i soffan, äter popcorn och dricker julmust.
Ute ser det ut såhär:




Daniel vill åka och titta på kök. Jag vill inte kräkas.
Vi får se. Jag ska äta upp popcornen först och kämnna efter sen.

Inga kommentarer: