fredag 2 oktober 2009

Fredagskväll

Fredagskvällen är i sitt esse.
Problemet för kvällen är mest om man kan äta popcorn till kvällsmat.
Jag har rensat i förrådet och skar upp handen mot gallret. Som den scout och sjuksköterska jag faktiskt är, är jag alltid redo och plåstrade om migsjälv i källaren med mitt first aid kit. Fast innan jag hann komma fram till det bland allt bråte blodade jag ner en av Daniels skjortor och fodralet till min balklänning. Suck. Att det alltid ska vara nåt som går snett.

Iallafall. Det vart en hel del gamla skitkläder som får slängas till Myrorna så en kall promenad i en nyfunnen väst satt inte helt fel.




Och (igen) redig som jag är hade jag självklart mina reflexer på!
Fan man är utsatt alltså, det är tydligt när man jobbar på akuten.




Imorron ska jag jobba 11-20. Hurra, varför skulle man vilja vara ledig nåt på en lördag när man kan jobba för liksom?
Men vafalls! Det är ju kul när man väl är där liksom.

Inga kommentarer: