tisdag 11 februari 2014

Med en smak av vår


Vi hade lunchbesök idag, jag och Iris. Karolanna var här och fick lite broccolisoppa och hembakt (och torrt) bröd och lite Irisgull. Plus lite spyor men hon tog det med ro.

När jag var ute och parkerade om bilen upptäckte jag att det är helt fantastiskt skönt ute! Så när stackars foglossningskarolanna hade åkt till jobbet packade jag ihop oss för en långpromenad.
Snart åkte vantarna av och jackan knäpptes upp. Det är verkligen vår i luften!
Jag vet att det är för tidigt men jag blir helt pirrig i magen av dethär vädret! Just nu står fönstren öppna och jag drömmer om sol och picknick i gräset.
Plus att jag hade på mig mina superlätta vår-spring-skor för första gången i år.


Såhär glad var lillskrutten för att slippa massa tjocka kläder


På tal om spring-skor så var jag och tränade igår. Jag fick ju en del råd av barnmorskan och satsar på skonsam träning såhär i början, ingen löpning eller hopp första sex månaderna.
Men igår var iallafall Daniel ledig och vi bestämde oss för att det var en träningsdag. Först var jag på bodypump och sen var han på gymmet. 
Det är nog slut på gemensam träning för ett tag framöver men dethär konceptet verkar funka bra det med.
Men som jag hade längtat efter bodypumpen. Det är ju vid sidan av lindyhopen den roligaste träningen jag vet. Dock hade jag visst muskelbortfall sen förra gången. Hade typ halva vikterna mot innan graviditeten på arm, bröst och på ben och rygg typ en fjärdedel. Herregud vad fort kroppen blev nedbruten.
Men nu ska den tränas upp igen! 

Det ser riktigt bra ut i veckans träningsprogram faktiskt. Och det är obeskrivligt skönt att ha träningsvärk igen!

Inga kommentarer: