onsdag 26 februari 2014

3- månaders skrik

Det har vart mycket nu sista veckan. Familjen kom ju i torsdags och stannade ända till söndag, hurra! 
Vi åt god mat, gick promenader, firade Daniel och bara hängde. 
De var barnvakt på lördagen så jag och Susanne äntligen kunde få dansa lite lindyhop igen. 
Oh. My. God. 
Det är så jävla roligt! Jag dansade som om det inte fanns en morgondag! Svetten rann och det var ett under att bäckenet höll ihop... Blev till och med omkulldansad och låg på golvet framför bandet med blossande kinder och en skrattande kavaljer som sa " jag sopade mattan med dig" ! Ja i dubbel bemärkelse...

Sen åkte iallafall familjen hem och det blev måndag. Och det betydde att Iris blev 3 månader och fick fira det med 4 vaccinationer. Sån tur var bara en spruta i varje ben. Men det räckte tydligen.


Hon var helt galen efteråt. Först fick jag gå i en timme för att hon skulle sluta skrika, sen sov hon fram tills Daniel kom hem. Efter det blev hon helt otröstlig. Det fanns liksom inte en chans i världen att lägga ner henne. 
Tillslut fick Daniel åka och handla alvedon medan jag gungade o gungade o gungade.
Efter det blev hon lite lugnare men skulle promt ha närkontakt hela tiden. 
Här tillexempel. Då var vi så trötta att vi inte orkade bära mer. Men vad gör man?
Liten bebis, mycket närhet.


Sen har hon vart himla ledsen igår och idag på kvällen. Hoppas verkligen att det går över snart för nu jobbar Daniel ett par nätter och tja. Man orkar bara skumpa ett visst antal timmar per dag. Stackars barn. 
Nu sover hon äntligen ( till o från) och jag har också gått och lagt mig. Håller tummarna för en lugn natt men det är kanske för mycket begärt. Märks imorn! 

Inga kommentarer: