tisdag 5 november 2013

En ärligt snodd tisdagslista.

Hallå! Vad gör du?
Just nu väntar jag på att min lunch ska bli klar. En ihopslängd paj med broccoli, skinka och svamp. Försöker fylla frysen med diverse goda grejer inför den laga-mat-o-pepp jag har hört kommer snart.
Hur ser du ut just nu?

Ärvda gravidkläder från H&M, örhängen från Nepal och håret i knut. Jag har skjutsat min storebror och denhär lilla killen till Landvetter. De ska på grabbhelg i Norge. 

Har liksom nåt slags tvång att klä mig propert om jag ska köra bil. Om jag skulle krocka eller så, att jag inte ska se ut som en lufs. Haha, jäkla tvångstankar.
Vad är det bästa med måndagar?
Just nu spelar det inte så stor roll vilken dag det är. Jag gör typ samma sak varje dag. 
Hasar upp ur sängen, duschar, äter frukost, går en promenad, kollar internet, lagar mat, försöker vila lite, fixa lite hemma, väntar på att Daniel ska komma hem/ nån kompis ska sluta jobba.
Försöker ha nåt slags socialt liv varje dag. 
Avslutar dagen med tända ljus och försöker greppa att det redan är november.


Största höjdpunkten varje måndag är väl iofs att få vända blad i kalendern. Det är kul!
( nej jag har verkligen inget liv)
Nämn tre saker du längtar till.
1. Att den lilla illbattingen ska komma ut.
2. Jul.
3. Malin.

Nämn tre saker du oroar dig över.
1. Hur det ska gå när den lilla illbattingen ska komma ut
2. Att jag alltid ska vara tjock och otränad
3. Att folk ska sluta höra av sig eller bjuda in mig på roliga saker bara för jag snart blir en person till.
Vad önskar du dig?
Snö och kyla snart. Fast helst inte just nu för jag har ingen varm jacka som går att knäppa. Men snart så. En vit advent.
Och en resa. Jag vill alltid resa. Hoppas innerligt att Ister blir ett glatt och snällt barn som vill hänga med på upptåg. Vi kanske inte nödvändigtvis behöver klättra upp på bergstoppar och bli höjdsjuka men det vore fint med lite kulturutbyte, ny sand under tårna och en oupptäckt horisont. Det är en av de bästa känslorna - att vara påväg. 
Här är vi påväg till Sydamerika och jag har redan plöjt halva reslektyren. Det är också en av de fina sakerna med att resa. Tiden att läsa. Gamla klassiker, nya deckare, fantasy, romaner. You name it.
Men nu seglar jag iväg. Åter till listan.

Vad ska du göra i helgen?
Ingen aning faktiskt, Daniel jobbar och jag är helt planlös. Får lite panik när det är så himla oplanerat. I värsta fall får jag väl göra långkok och andra roliga frysa-in-maträtter tills när Ister är ute och man kanske inte orkar laga så himla mycket mat.
På fredag ska jag dock träffa fina Filip som är hemma från Norge på besök. Som jag längtar. Gissar att vi ska satsa på att bli sockerstinna och fnittriga som vanligt.
Något råd till alla där ute?
Var snälla mot varandra.

1 kommentar:

malin sa...

och jag längtar efter dig!!!