onsdag 20 november 2013

Ännu en dag

Nu har jag gått nästan en vecka över tiden. 
Vi var hos barnmorskan imorse och pratade lite om igångsättning och så, känns skönt att ändå ha fått ett sista datum när illbattingen är här. 
Och om det är så att det drar ut på tiden lite till så kanske det inte är hela världen heller för Daniel lyckas inte få ledigt över jul. Och om det är så att Ister inte kommer förrän runt 24:e så kan vi använda de tio pappadagarna över jul. 
För de får man tydligen inte neka. Haha, det kan dom ha SU.

Det händer liksom inte så mycket mer än att jag har lite små sammandragningar och mensvärk men det kan ju hålla på för evigt så det kan man ju inte hänga i granen precis.
Så det är väl bara att fortsätta med väntandet.

På vägen hem från barnmorskan gick jag och Daniel på has- promenad. Vi skulle nämligen norpa en flaska årgångsglögg på vägen hem, men man vill ju inte hänga på låset ihop med alkisarna så vi tittade oss omkring istället. 
Här är vi vid Nya Kulan vid SKF tillexempel. Vitsigt i sann götebogsanda.






Sen for Daniel till jobbet och jag väntade på Susanne och Theo som skulle komma hit, men så ringde dom och meddelade att de va sjuka i en ny sjuka ( alltså inte den Theo gav mig sist vi såg som jag fortfarande snörvlar av) så då skippade vi att ses. Känns deppigt att bli sjuk igen liksom.

Så jag fick gå på promenad själv. Och nu kokar jag lite risgrynsgröt till sömnlösa nätter och peppar upp mig för att se första delen av Hungerspelen. Imorgon blir det kanske bio nämligen och jag har ju bara läst böckerna. Känns som om jag måste se första filmen iallafall så jag inte får en total chock när jag sitter i biosalongen.
Plus att jag är världens mes så jag kommer vara livrädd hela tiden.

(Vi var på bio i måndags också, såg Aboute Time. Ingen läskighetsfaktor där inte. Jag gillar att välja film själv men det kan man väl inte göra varje gång...)

Nu ska jag äta min gröt och ni får se hur fint det var på min promenad. Tada!


Inga kommentarer: