fredag 31 oktober 2008

urinvägsinfektion

jag tror jag har urinvägsinfektion.
jippi!

jag vet att man inte ska ge antibiotika utan att vara helt säker på att det verkligen är det.men om man måste gå på toa var 3:e minut och det känns som om njurarna krampar i panik kan man ju börja ana att det är det.
och eftersom jag fick njurbäckeninfektion sist jag väntade för att det nog snart går över så vågar jag inte vänta denhär gången.

ringde pappa.
pappa fixar.
gynnar.

men en grej som inte gynnar:
"du var ju allergisk mot nåt penicillin, kommer du ihåg vilket?"
"hmm,nää"
"inte jag heller"
"ojdå"
"vi borde skriva upp sånt"
"mm"

slutade med två olika sorter som borde gå plus att jag lovade ställa fram betapreden om jag skulle bli tokallergisk ( som förra gången när jag svullnade upp,blev asprickig över hela kroppen och fick skyhög feber)

nu är det bara att vänta på att apoteket öppnar.
härlig ledig fredag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

usch, se till att bli frisk. njurbäckeninfektion gynnar inte!!! Krya på dig!

en fis i rymden sa...

tacktack! jag jobbar på´t, ligger fortfarande under täcket..men det blir nog bra!