tisdag 14 oktober 2008

tristess

Injektionslösning Petidin med styrkan 50 mg/ml skall spädas med
koksaltlösning (NaCl) till koncentrationen 5 mg/ml. Den utspädda lösningen
skall ges intravenöst och skall enligt ordination innehålla 6,25 mg verksam
substans. Hur många milliliter av den utspädda injektionslösningen skall ges till
patienten?



dethär är det jag har suttit med efter artikelgranskningen.
jag blir så matt. jag har räknat tills det snurrar i huvet,men jag fattar ändå inte.
jag blir ledsen och tycker jag är dålig.
men mest handlar det nog om att det mest blir räknande på kvällarna när jag redan är trött.
som idag - vi skulle göra en artikelgranskning som vi trodde skulle va rätt lätt. det var den inte.
hela förmiddagen gick åt till att bara översätta artikeln. sen ska det granskas och refereras också. jag hann inte ens det.
jag gick hem och skrev på datorn, sen en telefonpromenad i solen.
tillbaka till artikeln,laga mat,sjunga julsånger och sen matten.

åh - ibland förstår jag inte varför jag går i skolan.
allt jag läser är så jävla tråkigt.

och min fina blombukett som jag fick när vi fick stipendiet luktar blä och jag får ont i huvet.
jag borde nog gå å lägga mej nu, innan jag dör av tristess.
stackars mej.
och ja - jag klagar bara.

Inga kommentarer: