torsdag 2 december 2010

Vintertiden

Snart är det andra advent och jag är så jäkla julpeppad. Alltså jag har vart det länge men nu spritter det i jultarmen. Jag vill bara stå och baka massa goa skapelser och titta på snön. Jag liksom längtar efter att det ska bli mörkt så jag får tända alla ljusstakar och juleljus.

Jag är ledig idag. Var ute och gick en timme i kylan. Alltså det är så fantastiskt vackert. Snökristaller och bitande vind på kinderna. Dubbla tröjor, långkalligar och tjockjacka med mössa och luva. Och batterivantar förstås. Gah - jag vill att det skall vara såhär jämt! Eller åtminstone hela november, december och januari.
Gick förbi affären och hämtade ut lillebrors julklapp. Köpte risgrynsgröt, julmust och pysseltidning, gick och köpte apotekets senap. Jag ska alltså ha min bästa jullunch straxt.
Fuskmacka och risgrynsgröt.
Nomnomnom.

När jag och Malin var på stan i veckan letade jag ju febrilt efter en fin dörrkrans. Hittade ingen och det slutade med att jag gjorde en egen. Såhär vart den:




Lite suddig men ändå. Den luktar gott och man blir glad när man kommer hem. Jag gillart.
Så köpte jag ju en julstjärna också. Har vart på jakt efter en fin pappersvariant jättelänge och äntligen hittade jag en fin en. Kunde vart ännu större men den är fin ändå:








Inga kommentarer: