torsdag 23 december 2010

senaste tiden

Vi har ju farit omkring en del sista tiden. Jag tror inte vi har vart hemma en enda helg utan att ha den fullbokad sen nångång i oktober.När vi skulle fira att vi hade varit ihop i 3(!) år tog vi vårt pick och pack och åkte till Stockholm. Som bonus för vårt firande stannade vi till hos Christian och Josefina.


De har nämligen en liten nykläckt bebis som jag bara ville ta med hem...


 
Sen har dom en till liten skrutt. Han heter Sebastian och ser ut såhär.





 
 
Sen for vi hem till Micke. Han är inte lika söt och alltså glömde vi bort att ta kort på honom. Vi lämnade honom och bilen för att fara ner på stan och trängas med folk. Det var fint så fort man kom nånstans där det inte var så trångt. Tillexempel här:
 
Eftersom det var så vansinnigt kallt tog vi förnuftet till fånga och gick mot affärerna. Men det var ännu mer folk där. Konstigt va?
Så efter en kvart stog jag inte ut utan drog med Daniel till bion. Där satt vi i ett par timmar - åt popcorn och drack cola. Mycket trevligare än att trängas. När den var klar gick vi hem till Micke igen och såg att nån hade sprängt en bil precis där vi hade vart. Märkligt.
Söndagen tillbringades tillsammans med dehär töserna



Vi åt julbord till frukost och pratade om allt o inget. Kanske styrs en resa upp till våren. Det vore väl inte helt fel....Efter bordet mådde jag fasansfullt illa och tvingade Daniel att gå hela vägen till Globen. Ibland fick jag pausa och luta huvudet mot nåt kallt. Jag vet inte vad det är som gör att jag inte kan sluta äta. Det är som att det är magiskt. Magiskt dåligt.



 
Så tillslut kom vi till Globen och jag fick gå på toa två gånger innan årets stora luciakonsert satte igång. Den var fantastiskt fin. Sådär att jag fick försöka att inte gråta. Typ hela tiden. Och om man nångång har varit med i ett stort luciatåg vet man hur svårt det är att få det riktigt bra. Men dethär var liksom perfekt.



 
Sen var den fina helgen nästan slut. Då tog vi bilen och for till Linköping. På måndagen kom vi helt utmattade och nöjda till jobbet och så började kneget igen.
Men det var också en himla fin helg.

Inga kommentarer: