torsdag 9 december 2010

Jobbstress och julklappspress.

Nu har jag varit för mycket på jobbet igen.
Det vet jag för att igår glömde jag ta på mig jeansen när jag skulle till stan efter jobbet. Jag kom ända till akuten innan jag märkte att jag bara hade långkallingarna på mig. Sara höll på att dö och jag vart lite röd om kinden. Jahaja. Utarbetad?

Gick till stan i världens snöoväder iallafall. Avslutade kvällen på the Dubliner med stans godaste hamburgare och bärs.
Det har nog snöat sen igår. Eller så känns det iallafall. Det gå inte att cykla för inget är plogat. Det går inte att åka vagn för bussar står rätt över spåren. Imorse fick jag gå ända från Chalmers och när jag skulle hem fick jag gå mellan Wawrinskys och Valand. Alltså det känns ju som om det var halvvägs hem! Och tillråga på allt hade jag glömt långkallingarna och så hade det blivit -8 grader!
Vad är oddsen liksom?
Men det var fint när jag kom hem iallafall.
Såhär såg det ut på gården (lite mörkt men ändå. Vi har världens sötaste julegran):




Imorgon startar tredagarsledigheten som är fylld med besök hos finfina vänner, julmarknad på skansen och luciakonsert i globen. Varenda sekund känns inplanerad för att hinna med alla men det gör som inget. Det är mest bara mysigt.
Men en liten stund vore fint att vara ledig, behöver köpa den sista klappen.

Sen sist har jag inte tagit mig för så mycket. Men jag har vart och träffat Malin och massa av hennes roliga kompisar. Det är så fantastiskt trevligt med kvällsträffar. Borde ske lite oftare!

Inga kommentarer: