söndag 26 december 2010

God Jul!

God jul allesammans! Hoppas den har vart fridfull och att ni ätit massa godis och skinka.


Vi tillbringade som vanligt jullunchen ute i skogen, -15 och strålande sol. Hur fint som helst. Vi pulsade upp i Balltorpsskogen och knyckte massa knaster innan vi eldade upp överblivna renoveringsbitar och grillade korv. Nomnomnom!
Sen julbord och julgodis, kalleanka och klappar.

I år håvade jag in
- handledarkurs i övningskörningsgrejen. Bara för att det aldrig blir av annars.
- en vetekudde.
- ett plåtställ.
- ett förkläde. (Tydligt att de vill ha nybakt nästa gång de kommer hit)
- en ljusstake.
- två par örhängen.
- en nessesär, skitfin i turkos och svart.
- röd- och vitrandiga påslakan (fick 4 stycken, ett par av mina föräldrar och ett par av Daniels...)
- brödkorgar av linne.

Väldigt fina saker. Och de verkade mycket nöjda med sina paket med.
Kul jul!

Igår var vi ute och sprang vid Amundön. Det var kallt och krispigt och det gjorde inte så mycket när man fick snö innanför jackan eller i skorna för man kunde liksom borsta bort det innan det smälte. Havet var halvfruset och i vanlig ordning skulle vi se hur långt ut man kunde gå innan det vart för tunn is.
Ingen plurrade, men pappa hade tydligen gjort samma sak när Linus var liten, då hade isen inte hållit, så alla hade fått åka hem.
Festligt.

Just idag vaknade jag 06.00 med en förkylning hängande i halsen. I vanlig ordning jag min kropp tvärt emot vad den borde när den är förkyld och är vaken och rastlös. Gick upp o kollade på tv. Tog en tvättid klockan 7 så nu känns det som om jag gör nåt iallafall.
Familjen ska till XXL och köpa längdskidor till brorsan snart. Jag undrar om jag borde köpa också, jag har ju velat ha det rätt länge. Men jag orkar verkligen inte åka dit och trängas. Jag hatar mellandagsrea! Det är trångt och svettigt och alla blir osams med varann.
Undrar om man kunde be mamma prova? Vi ser ju lika dana ut....

Inga kommentarer: