fredag 31 december 2010

Årskrönika 2010 del 1.

JANUARI
Jag slutade på mitt jobb på akuten i Skövde och sa hejdå till världens finaste lilla etta på Kurorten.
Vi tog vårt pick och pack för att flytta hit;


Det var det största som hände iår. Jag hade aldrig ägt nånting sånthärnt innan. Här var det nedgånget och dant men lite tålamod och mycket färg kan man få ordning på saker och ting. Även om det tog lång tid och vi inte är riktigt klara än så har det vart jäkligt kul (och väldigt okul mellan varven).


Jag for fram och tillbaka mellan Skövde och Göteborg och en gång var jag hemma i Linköping och träffade Jennie och Tage. Sen for till Jönköping för att träffa Frida och Johanna som var hemma från Canada på besök.


FEBRUARI

1:a februari var golvet i lägenheten fortfarande inte klart och jag började på mitt nya jobb. Soffsurfandets tid tog fart. Bodde en natt här och en natt där hos förbarmande vänner. Var trött och somnade typ överallt.

Daniel tog examen och flyttade hit på heltid.


Renoverade lite till och när Malin fyllde 25 så hade hon en hemskt trevlig liten fest och jag såg ut såhär:


MARS



När det blev mars var vi på universeum. De hade nämligen en purfärsk del om fjällen. Och dit skulle vi ju lite senare så det passade ju perfekt. Vi tittade på skotrar och testade kyla i fjällstormar.

Vi var på hockey och satte oss i fel klack.
Blev bjudna på massa bröllop till sommaren. Sen kom solen tillbaka och det blev hiskeligt varmt. Särskilt inne i lägenheten, där var det som en bastu. Som försmak på sommaren liksom.
Sen kom kylan tillbaka och det växte istappar högt och lågt. Folk skottade tak och vi slog istappar från köksfönstret.

APRIL

I april hade min brorsa grabbkväll och jag var där. Vi drack öl och åt helt sinnessjukt god mat.
När snön smälte så återvände livet lite. Vi hade grillpremiär och picknickpremiär
Daniel fick äntligen jobb. Allting vart ungefär 1000 gånger bättre. Sen for jag till Stockholm för att träffa fina flickor och nån pojk.
Vi drog runt på stan och tog en av de första utomhusfikorna. Sara kräktes i ett gathörn och vi åt pannkaksbrunch.

I slutet av april var det så varmt att man kunde ha converse, vårjacka och klänning.
Då hade vi möhippa för Frida.
Va var runt på Liseberg och åt finfin mat.
Sen avslutades vällen såhär:


MAJ

Sen vart det maj och det var rätt regnigt och kallt. Vi for till Mjölby för att gå på bröllop. Jag kände ingen men det var rätt kul ändå.

Sen sprang jag vårruset. Det gick fort och bra och jag var superpeppad för Göteborgsvarvet som skulle gå av stapeln en månad senare.

 I slutet på maj kom sommaren, jag låg och solade på gården under förmiddagarna och sen blev jag magsjuk. Kanske inte av solandet men straxt efter att det hade blivit riktigt skönt ute. Så himla typiskt.
Efter det smittade jag ju givetvis Daniel och vi kräktes i kors. Mycket otrevligt.

Sista maj hade vi slutat kräkas och gick på Frida och Tobbes bröllop.
Det var så himla fint och jag grät så himla mycket. Bladen hade precis slagit ut och solen kom fram medan de stog på trappan. Allt var perfekt. Och ett perfekt avstamp in i sommaren.

Inga kommentarer: