tisdag 7 december 2010

Blodgivning


Igår var jag och gav blod efter jobbet.
Det var första gången sen gymnasiet eftersom jag har haft för lågt blodvärde sen dess. Nu låg jag prick på gränsen - 125. Piuh liksom!
Det kommer nämligen fram efter dom har satt nålen och det är ju det som är det jobbiga...
Dom var iallafall så himla trevliga. Inte nog med att jag fick två asgoa mackor och saft, nej - dom bjuckade på en hel påse mörk choklad, ett anteckningsblock och en superfin rörstrandskål.
Wiha! Jag vill gå dit oftare. Nu ska jag knapra i mig alla järntabletter så jag kan gå å lämna om 4 månader igen. Järntabletter, leverpastej och spenat.

Annars försöker jag köpa alla julklappar innan det blir försent. Det är nästan klart nu. Eller till alla utom Daniel. Han är klippt svår.
Men det kanske kan vara dagens i-landsproblem.
Nu ska jag gå å ta igen mig efter träningen med lite risgrynsgröt och julmust innan jag far till jobbet!
(Och nu är det bara tre pass kvar innan lite välförtjänt ledigt. Ska aldrig jobba 7 dagar i rad igen. Ever)

Inga kommentarer: