måndag 14 december 2009

Lundsbrunn

Här var vi i helgen (och bilderna är snodda från deras hemsida eftersom jag glömde kameran hemma:





Det var rätt schysst.
Inte så bra som man hade önskat kanske. Skabbigt boende. Eller skabbigt, men det var nån gammal lokal som byggts om. Typ gammalt boende/fritidsgård eller nåt. Flagnande färg, heltäckningsmatta och oisolerat mot ljud. Det gynnade väl inte eftersom vi tydligen hade nån jävla festlokal utanför vårt rum som höll iallafall mig vaken halva natten.
Badhuset var riktigt jävla kallt och nån stal våra tofflor straxt efter vi hade köpt dom.
Hade inte maten varit så jäkla god hade det blivit ett riktigt bottenapp.

Här peppar vi inför Skaraborgs längsta julbord som var helt sjukt gott.
Passade med det nu, annars börjar man alltid för tidigt med julmat tycker jag (som den bakåtsträvarn jag är)



Jag har nog aldrig fått i mig så mycket mat. Eller efterätter. Jag har nog gått upp flera kilo denhär helgen. Och vilken frukostbuffé sen! Det kanske var värt det för det var så sjukt gott!

När vi hade spaat klart så tog vi lilla heppan till Läcköslott som typ alla har vart vid utom vi. Så det var väl på tiden... problemet var väl att det inte var så många mer där:




Det var bara vi på den enorma parkeringen. Hm. Det var visst bara öppet sommartid. Mellan maj och augusti.
Score!
Varför inte ordna lite julmarknad eller nåt där? Jag skulle iallafall åka dit på det för det var skitmysigt. (Om det hade vart lite fler folk..)
Men allvarligt, tänk att rusta upp det och fixa ett spa där. Hur svårt skulle det va?
Tänk att ha det på slottet, en schysst resturang, lite vedeldad bastu med ett dopp i Vänern, och en marknad. Det hade kommit hur mycket folk som helst.




Sen for vi iallafall hem till kurorten och tände tre ljus, drack glögg och åt delar av det trasiga pepparkakshuset och lussebullar.
Tredje advent och lucia.



Kvällen avlutades med En julsaga på bion och The holiday hemma hos Anton. Te, häng och lite choklad. En bra avslutning på en bra helg.

Inga kommentarer: