onsdag 14 maj 2008

riverdance

idag sa jag hejdå till den unge killen som låg på avdelningen.
när jag cyklade hem insåg jag hur lycklig jag är att jag är frisk.
eller så frisk jag kan vara. 4% invalid är inte helt fel, jag kan ju cykla iallafall.
han kommer nog bli bra iallafall, det hoppas och tror jag på.

nu gurglar jag munnen och tittar på riverdance.det är helt ofattbart häftigt.
jag hade glömt att jag och brorsan var på det i göteborg en gång när jag bodde där.
jag förknippar riverdance lite med den tiden som vi spenderade på aran islands och fick se en tjej med enorma bröst som dansade. allt på överkroppen var still förutom brösten och ingen av oss kunde slita blicken ifrån dom.
domhär spelar lite i en annan liga:



anledningen till min nyaupptäckta reverdance hysterin är att min körledare har fått fnatt och hävdar att en 100 personer stor kör visst kan dansa en snutt riverdance under konserten.
vi får se hur det blir med det.
hur ska podiet hålla tillexempel?

Inga kommentarer: