lördag 17 maj 2014

Varvspepp

Idag går Göteborgsvarvet av stapeln, jag ska titta på i vanlig ordning.
Dock kommer alltid en känsla över mig att jag är en av dom som ska springa, lika dant varje år fastän det nu var rätt länge sen jag sprang sist.  Jag blir så himla peppad av tävlingar, alltså inte normalmycket utan helt galet peppad. Får adrenalinpåslag, blir kissnödig och liksom lite poppig i kroppen såfort jag närmar mig en startfålla.

Tur för mig att jag kommer dra på vagnen och ha en gravid Evelina vid min sida, annars kanske jag hade galopperat med ( typ 200 meter innan jag hade dött typ)
Förra året var Malin här och vi stod vid Avenyn och tittade och drack läsk när folk plötsligt började kollapsa runt oss. Helt sjukt!
Det slutade med att vi försökte hjälpa till så gott vi kunde, de stackars funktionärerna stod helt handfallna och var totalt oförberedda på att folk var så dåliga.
I år ska det vara fler bemannade sjukvårdstält och SU ska också vara bättre förberedda. Hoppas det stämmer, vädret ser varmt ut redan nu. Linus ska jobba i ett tält och Daniel på sjukhuset, hoppas dom inte får så mkt att göra.

Sjukdomar och kollapser kan hålla sig undan, i år ska jag bara njuta :D
Och framförallt - hänga med finevelina!

Inga kommentarer: