fredag 16 maj 2014

Det första passet.

I onsdags gick vi till polisen för att fixa pass till Iris. Någon ( läs: jag ) sa att vi var tvungna att vara där tidigt för det alltid är sån jäkla kö.
Någon annan (Daniel) tyckte att vi (jag) kunde ta ett chillpill och ta dagen som den kom.
Så det gjorde vi. Och när vi kom till passcentralen var det 35 personer före i kön. Och två nummer avverkades på 5 minuter. Jag skämtar inte. Det var så långsamt att det nästan började växa mossa på mig.

Så efter två promenader bestämde vi oss för att köpa med käk och ha picknick i parken som inte ligger långt ifrån polisen. Sagt och gjort.
Precis när vi var färdigätna och Iris skulle amma började det såklart hellregna. Vi flydde tillbaka till polisen och det kanske var tur för då var det bara fem kvar i kön och hungern hade inte förvandlat sötnöten till ett monster än.

Hon charmade alla poliser inom armlängds avstånd (vilket iofs inte är så långt men ändå) och fick dom till att springa och leta efter pallar och stolar och gud vet vad.
Tillslut satt hon där och efter ett par försök fick hon en godkänd bild ( det första var tydligen hysteriskt roligt för alla poliser skrattade högt innan de bad om ursäkt och tog ett nytt foto.)


ps. här ser man tydligt hennes "tant-slingning" i håret. Mörka toppar och blond botten, liksom ett försök att se tunnhårig ut.

Sen kom vi på att semestern faktiskt är om tre veckor och att vi inte har så många kortärmade bodys/pyamaser. Och påpassligt låg det en secondhand-butik påvägen hem. Det är betydligt roligare och billigare ( och mer klimatsmart) att köpa secondhand. Och kul att inte alla andra ungar har samma.


Såhär glad kan man vara i en psykadelisk svamp-pj.


Idag har jag varit ute och gått i nästan tre timmar. Eller tja. en halvtimme satt jag och tittade på Jennies hund som badade men hur som helst. Jag var i solen i tre timmar. Resultatet kan man se nedan. Är det såhär solkysst hy ser ut?
Ont gör det iallafall och jag hittar ingen lotion. Att man aldrig lär sig.

Inga kommentarer: