söndag 11 maj 2014

En Malin-helg

Helgen började i fredags med livets lättaste sövning. Hon somnade på ca 10 sekunder, no kidding!

Helt galet! Sen vaknade hon iofs två timmar senare och var superpigg men ändå.
Och då hade min allra finaste Malin äntligen kommit hit från Oslo så vi hade tjejsnack ända tills Daniel kom hem från jobbet och vi var tvungna att gå och lägga oss för att han skulle upp tidigt på lördagen. (Och för att vi var dödströtta men behövde skylla på nåt för att sluta prata typ.) 

På lördagsmorgonen tog vi det lugnt och vid lunch kom Filip hit och sa hej i ett par timmar och Malin passade på att kila ner till stan för lite kompistid. 
Jag och Filip gick på promenad och åt glass i solen. Så himla fint att ha mina bästa Norgekompisar här samma helg (och tillomed lite samtidigt!) Men usch så långt det känns till Norge när man för ett par timmar har haft dom så nära.

På kvällen svirade jag och Malin om till öldrickarkläder. Vi gick till The Rover och åt handisar. 
Man blir aldrig besviken och alltid mätt. 
Sen tog vi instagramkort på varann:


Skålskål!


Jag glömde bröstpumpen hemma och var i ärlighetens namn helt slut efter mat o öl så vi åkte hem rätt tidigt ( eller i mina mått mätt nuförtiden - AS-SENT!) och kom hem lite lagom för att skämmas inför de sista låtarna i ESC. Alltså det är ju mest kul att negga på folk, inte lyssna på produktionen. 
Hur som helst. Vi gick och la oss innan röstningen och det gör väl inget, kul dock att det gick så bra för Sverige. ( Eller? Jag vet egentligen inte om jag bryr mig helt)

Idag har vi slappat i soffan medan vi väntade på att det skulle sluta regna innan vi for till stan och träffade Malins kompis Mia som bjöd på supergod kladdkaka. 
Väldigt lägligt att ge mig choklad eftersom jag nu har mensvärk för första gången sen januari förra året. Jag jinxade som vanligt och sa att det var det bästa med att amma - man slipper mensvärk. 
Och vad vaknade jag av imorse? Jo såklart. 
Precis samma sak som hände när jag sa att jag inte tappade nåt hår efter förlossningen. Vad hände då? Började tappa veckan efter. I mängder. Alltså - det kan va nåt av det äckligaste jag har vart med om. 
Nåväl.
Tröstchoklad var gott och jag unnade mig två panodil och en promenad hem längst vattnet när jag hade vinkat hejdå till Malin.


Nu är det tomt och sorgligt att vara själv och jag längtar redan tills nästa gång vi ses. 
Men det har vart en riktigt fin helg!

Inga kommentarer: