lördag 17 maj 2014

Göteborgsvarvet 2014

Oj, det var varmt idag. Inte så varmt som förra året (typ 10 grader kallare) men det räckte.
Och såklart var det överbelastat telefonnät så jag och Evelina hittade aldrig varandra, buhu.

Tittade dock på massa duktigt folk som sprang och tjötade med folk som stod bredvid mig i sann göteborgs-anda. Här är stamtrupp två typ. Eller tre. Eller fem. Blandade ihop alla efter typ en kvart.
Fällde en rörd-tår över gubbarna som har sprungit alla lopp tillsammans med damen som stod bredvid mig.


I min jag är för varm/ var är Evelina/ jag är hungrig/ jag hatar alla som är i vägen/ nu måste snart Iris äta/ blev helt geggig om foten för jag trampade ner mig i ett lerhål- depp beslöt jag mig för att gå upp till jobbet och säga hej! 
Där var det lugnt och skönt, jag fick till och med barnvakt när jag åt. 

Sen gick jag ner till stan och åt glass med Susanne och Theo. Satt på en filt i gräset och tittade på folk, himla fint. 
Iris tränar på att sitta jämnt och ständigt och nu börjar hon fatta galoppen ordentligt:


Linus jobbade i sjukvårdstältet och jag blev peppad på att göra detsamma nästa år. 
Det verkade som mindre blessyrer ända tills Daniel kom hem från jobbet och gav senaste uppdatering om 3 eller 4 hjärtstopp och en ung kille som inte klarade sig.
Fy tusan alltså. Så himla sorgligt. 

Inga kommentarer: