måndag 12 maj 2014

En gråblå dag

Idag vaknade jag till en grå dag.
Hade mensvärk hela natten och när jag äntligen lyckades somna vaknade Iris och ville äta. Såklart.
Jag är ju i vanliga fall ett stort fan av värktabletter i alla dess former när värken slår till, jag blir lite lätt dysfunktionell och dubbelvikt av mensvärk. Men nu när man ammar får man hålla sig till panodil och det är lite som en piss i havet.



Hur som helst faller regnet utanför i skurar. Lite sådär att det börjar regna varje gång jag tänker tanken att vi ska gå ut.
Iris gnäller och är arg om vartannat, gissar att hon också vill ut och jag är för låg för att underhålla helhjärtat. Nu sover hon iallafall och vaknar förhoppningsvis lite gladare om en stund.

Mest grått är det nog för att det är lite ensamt efter en sån fin helg med massa vänner. Och jag orkar liksom inte anstränga mig för att åka till nån nu, det hade vart fint om nån bara ringde på dörren och ville komma in och äta chokladbollar och ligga i soffan.

För att trösta mig provade jag att göra köket blått med nyköpta saker från Nyblom Kolléns våroutlet. Det blev ju inte helt tokigt.

Nu vaknar lillan, förhoppningsvis på bättre humör än jag.


Inga kommentarer: