lördag 1 mars 2014

Dagens klagan

Igår alltså. Piuh!
Helveteskvällen. Iris skrek för full hals i över en timme. Det har liksom aldrig hänt innan. Kan vara tio minuter här och tio minuter där men det har alltid gått att trösta på nåt sätt. Fanns inte en chans igår.  Magknipet från helvetet, hon skrek på varje andetag så att hon inte fick luft stackarn.
Tillslut var hon så blöt att håret låg smetat mot skinnet, min tröja hade svettfläckar och hennes pyjamas var genomsur.
Tack gode gud för att Daniel inte var på jobbet så vi kunde turas om. Tillslut sloknade benen och hon lyckades hicka i sig lite luft innan det kom en suck och så somnade hon. Vågade inte sätta mig ner förrän efter en kvart. Sen satt jag med en naken bebis i exakt samma position resten av kvällen - livrädd för att hon skulle vakna igen.



Lyckades iallafall äta en skål glass. Vinst!

Imorse var hon förstås lika glad som vanligt. Hann baka en hel sats semelbullar medans hon försökte gnaga sig in genom plasten till äpplena. Det gick sådär.


Då gick hon lös på nappen, handen och dreggelgrejen samtidigt. Smart tjej.


Sen började gråtfesten igen och vi höll på att bli galna. 
Tillslut tog vi bilen ut i skogen där hon sov sig genom en långpromenad och sover fortfarande *peppar, peppar* så förhoppningsvis är det nåt hon kanske kan sova bort?
Daniel håller på att göra sig iordning för en fest med sitt jobb så jag önskar av hela mitt hjärta att hon ordnar upp sig...

Så det var all klagan för nu, det är ju mysigt egentligen. Bara det att man kan bli hörselskadad för mindre.

Annars har det vart en sån himla fin dag. Baka, skogen, god middag. Ja. Det är fint när båda är hemma. 
Om denhär lugna kvällen fortsätter ska jag äta en till portion glass men chokladsås. Och så har jag ställt in en finpilsner som jag ska dricka när Daniel kommit hem igen. Omnomnomn. 
Man får ju unna sig. 
Imorgon blir det träning med Susanne ute i Balltorp.
De har ju ett gym med crosstrainer plus lite maskiner och fria vikter. Så himla bra eftersom jag egentligen skulle tränat idag men bakade istället.
Daniel ska laga våran bil inför besiktningen och Linus ska vara barnvakt. Winwin!

Inga kommentarer: