tisdag 18 mars 2014

Dagens boktips

Idag är det riktigt pisseväder och jag är lika trött som man kan tänka sig vara efter ett halvår utan riktig sömn.
Med andra ord - jag orkar ingenting idag.

Hasade runt min 5 kilometers-slinga medan regnet öste ner och rann genom vantarna. (Plus dock för att jag äntligen kan ha mina regnbyxor!)
Tackade ja till att barnvakta Theo och Iris samtidigt mest för jag inte orkade säga nej. Lite känslan som när man tackat ja till ett dubbelpass på jobbet. Oj, varför sa jag ja? 
Men det som inte dödar härdar har jag hört.

Nu har jag druckit dagens 3:e kopp kaffe och lurar Iris att det är natt med en mössa neddragen över både ögon och näsa. Har kollat fyra gånger så hon fortfarande andas och det gör hon.
Så äntligen, äntligen är det lite tyst, lugn och ro. Hon skriker mycket dendär lille rackarn.


Hur som helst. Ett boktips: Min mormor hälsar av Fredrik Backman.


Jag älskade ju "En man som heter Ove" så jag fick denhär av pappa i födelsedagspresent eller julklapp. Kommer aldrig ihåg när jag fick vad, suger att fylla år nära julafton... 
Men den är himla fin iallafall, mormorboken. Jag har inte kommit så långt för jag läser mest när jag ammar men hittills är det mycket lovande.
Den handlar om en liten tjej och hennes mormor som har cancer och ska dö. Och superhjältar.
Jag har redan skrattat och gråtit, den är så finurligt skriven att man ibland får backa lite för att läsa stycken igen och först då fatta allt det roliga.
Sånt gillar jag.
Så läs den vettja!

Inga kommentarer: