onsdag 2 oktober 2013

Välkommen oktober

Nu är det oktober. Bästa höstmånaden.
Klar kall luft, krispigt på morgonen, röda löv. Kylig vind. Love it!

Vi firade 1 oktober med att vara lediga, Daniel skulle egentligen utbildats till HLR-instruktör men så blev kursen inställd (synd!) och vi fick oväntat en heldag ihop. Hurra!
Vi tog långfrukost, Daniel tog en tur med racercykeln och jag gick en höstpromenad. Så himla gott.
Sen kom jag hem och satte igång ett litet bakprojekt för vi fick finbesök av brorsan och hans familj.

Efter fikat for vi och tittade på världens största lastfartyg som ligger i hamnen. Stort alltså.
11 mil containrar står på den. Piuh. Så stort att man inte riktigt kan föreställa sig.
Efter tittandet blev vi så hungriga så vi for till stan och åt hamburgare.


 
Theo ville också ha mat som vanligt. Men han fick nöja sig med en pomme och en liten bit bröd.
Rovers hamburgare är lite för starka för en 5 månaders...

 
Målet med dagen var hur som helst Banff Mountain Film Festival. Och då måste man ju ha magen full med hamburgare från Rover, det är tradition.

Årets filmer var riktigt bra, alla utom en. Eller typ två, men jag somnade under den andra så den blev inte så lång för min del.
Skidfilm ska vara kort och cool, annars blir det lite långsamt. Och en film om curling är lite dömd att bli tråkig redan innan man sett den.
 

 
I övrigt är det sjukt kul tillställning. Man träffar alltid lite folk man känner och blir totalinspererad av alla knäppgökar som finns därute i världen.
Och imponeras av vad den mänskliga kroppen klarar av.

Idag har jag späkt migsjälv med körkortsteori hela morgonen, herregud vad det inte är så kul. Förhoppningsvis ger det resultat tills uppkörningen och teoriprovet om ett par veckor.
Men nu är jag fri och ska ge mig ut i höstsolen en sväng innan Daniel kommer hem så vi kan fara ut på landet och köpa ett skötbord.
Det närmar sig nu.

Inga kommentarer: