fredag 18 oktober 2013

En utflyktsdag

Idag var ju första dagen i mitt nya liv. Eller nja - kanske inte nya liv men ett liv där jag kan åka lite vart jag vill när jag vill.
Jag och Daniel var ute och åkte lite igår men idag fick jag köra helt själv.
Känns galet förbjudet! Verkligen som om man gör nåt olagligt...

Jag åkte hem till Karolanna och sen åkte vi till Stora Holms säteri och tittade på massa fina saker. Jag lyckades till och med köpa en matta och en duk.
Vi firade med lunch uppe i ladan innan vi kissade på världens kanske roligaste toalett. Gjord av lego.
Kolla bara, man kan ju inte bli annat än glad!


Sen körde vi hem igen och jag gick på promenad i det fina höstvädret. Kallt men tjusigt!
Tur att jackan fortfarande går att stänga. ( Även om det är lite trångt)


Promenaderna är inte riktigt lika snabba som förr, men nästan lite trevligare.
Det är rätt gött när man måste pausa och får sitta med näsan mot solen som en annan pensionär.


Nu på kvällen skulle jag fira min löneförhöjning med en öl men det var så hiskeligt tråkigt att göra själv så plötsligt fann jag migsjälv i köket - slipandes på spjälsängen. 
Att det ska vara så svårt att inte göra nånting.
Men som den hemmafru jag är nuförtiden får man väl ta tag i lite saker. Tanken är att den ska bli vit och ihopskruvad en vacker dag. 


Kom dock inte så långt idag. Tog fram skruvarna men tappade tålamodet efter kanske en minut. Och sen värker ryggen som aldrig förr så det är väl snart dags att inta soffläge.

Om det bara fanns nåt kul på tv att titta på. Varför sänds bara massa skit? Herregud. Man kan ju bli galen för mindre...

Inga kommentarer: