måndag 14 oktober 2013

En helg på slätten

I helgen gjorde vi vår sista utflykt. Eller vad jag tror kommer bli sista innan vi blir tre i alla fall. Känns lite risky att fara land och rike runt nu.

Vi tog bilen hem till östgötaslätten för en familjehelg. Innan samkvämet började hann vi hälsa på ute i Bjälbo hos Petra, Daniel och Kerstin och hos Jennie och hennes familj.
Fint att hasa runt och få fika högt och lågt!

Sen blev det fredag och vi åkte ut till Fjälla. Där var det så höstligt så man blev helt knäsvag.
Allting lyste rött och gult och luften var klar och krispig. Man kunde ha t-shirt i trädgården.
Vi räfsade löv och eldade.


 
När det blev för jobbigt för fogarna så skyllde jag på att nån ju var tvungen att passa Theo. Så kunde han sova och jag titta på utan att få dåligt samvete. Perfekt kombo.
 
Sen grillade vi lite korv och fikade. Och eldade lite mer.

 
Jag hittade denhär killen i skogen. Han åstadkom visst lite eldningbart material. Typ varenda gren han kom åt gick upp i rök
Han är ju inte klok.
 
 
Sen vaknade Theo och Daniel passade på att öva lite på att vara familjefar. Det gick ju galant. Fast typ allt går ju galant med den ungen. Önskar en av samma sort!
 

 
När solen började gå ner blev det kyligt och jag och Daniel tog en tur över berget till Gabbi som var och hälsade på sina föräldrar i deras stuga. Så himla perfekt tajming!

Och när det blev kväll bakade vi pepparkakor och drack oss sockerhöga på julmust och glögg.
Himla fint!



På söndagen vaknade vi till dethär inne i Linköping:

 
Grabbarna tog ut cyklarna på rastning i skogen och jag hasade hem till Malin som också var i Linköping på besök - återigen sjukt bra tajming. Vi fick prata ikapp nästan 2 timmar innan jag var tvungen att hasa hem för att packa ihop alla grejer för hemfärd till götet.
En himla fin helg med en riktigt bra bonustvist i form av oväntade möten.
 

Inga kommentarer: