söndag 22 juli 2012

Halmstad, Haverdal och himlen.


Igår packade jag en väska med badkläder och satte mig på tåget till Halmstad.
Där mötte Johanna upp mig vid tåget för en långfrukost innan havet lockade.
Vi tog bilen till Tylösand, trampade solvarma trätrall och sen ner i sanden!


Sen stekte vi en stund.


Det var inte så mycket folk för vädret i stan var sådär. Men som vanligt fint vid havet. Hurra!
Johanna badade sitt premiärdopp och jag mitt typ tusende. Det var så att säga uppfriskande.


Efter halva dagen, mycket sol, uthämtande av nummerlappar bland tusentals orienterare (Johanna orienterar och det är O-ringen i Halmstad i år) mötte jag Evelina.
Vi gick och skaffade henne brunch och mig denhär:



Sen satt vi och pratade, pratade och pratade i flera timmar innan vi promenerade hem till henne.
Där sörplade vi finvatten och gjorde upp kvällsplaner.
Det blev sushi och en bilfärd till Haverdal.


Där har mina barfotafötter trampat alla somrar när jag var liten. Och fy, vad fint det var att komma tillbaka. Vi åkte och tittade på farmor och farfars gamla hus, Åke Grönsak, campingen och vart Evelinas syster bor.
Sen for vi ner till Margits kiosk och vidare ner till havet.






Där fällde vi upp stolarna och satt i sanddynerna, lyssnade på måsarna och havets vågor och bara var. Och pratade och skrattade så jag blev alldeles matt och lycklig inuti.
Och sa Här vill jag bo varannan mening.

När klockan blev nio fick jag skjuts till tåget och Evelina svirade om till jobbkläder och jag for hem till Göteborg.

Sommaren är ju som himmelriket. Åtminstone när man tillbringar den med folk man älskar!





Inga kommentarer: