söndag 15 juli 2012

Nästan- semester- helg.



Man kan nästan tro att vi har semester precis som alla andra. Tänk vad fint det är med sommaren att man hinner göra massa saker på kvällarna när det inte är mörkt.
En kväll kom Karolina hit och vi gjorde pizza. Hon hade vart i Italien i 2 veckor och hade snitsen inne.


Sen har vi jagat kvitton, kort och intyg hemma hos min bror. Han har ingen trappa till övervåningen utan man får klamra sig fast vid en galen liten stege om man ska till övervåningen. Spännande tyckte somliga, farligt tyckte andra.
Hur som helst hade ett handtag varit på sin plats tills nästa gång.




Sen kom dehär grabbarna till stan och vi åt finlunch. Frida var förstås också med, men hon var och hämtade mer kakor när jag tog kortet.


Det var nämligen efterättsbuffé!



Igår fick jag tristessbryt och ringde denhär killen. Han hade precis samma åkomma så vi bestämde att den kunde botas med öl. Och ost, oliver och annat gott.
Vi kom på att vi har känt varandra i 6 år nästan precis. Sen kom han på att han skulle med till sydamerikat. Det vore inte helt tokigt.




Idag har jag inte uträttat lika mycket, jag och Karolanna gick promenad och sen fikade jag julfika: chaite och pepparkakor. Så galet gott.



Och så beundrade jag blommorna som jag knyckte med mig från en buske i fredags natt. Tjusigt.





Inga kommentarer: