torsdag 8 december 2011

En väldigt fin dag.

Alltså, det är så himla roligt att vara tillbaka på jobbet! Jag hade glömt hur kul det är, hur fina patienter jag har och vilka fantastiska människor som jobbar där!
Jag har fått så många leenden och kramat och ryggdunk dehär två dagarna så det räcker fram tills nästa år. Det är ju inte så fasligt länge dit iofs, men ändå. Det räcker nog en bit in på nästa år också.
Jag är så lycklig.
De vart inte ens en enda sur min trots att jag kom 2 timmar försent igår. Jag skulle tydligen jobbat dag, fastän det stog kväll i mitt schema. Sånt händer. Men det var gott att trippa in på jobbet vid 9 snåret, all hets som är på morgonen var avklarad och jag ramlade rätt in i frukostfikan.
Berätta historier från resan och få utbyten om vad som hänt hemma. Gratta till lägenheter, barn, graviditeter och så mycket mer.

Ja. Att jag hade saknat det så mycket. Det var som en överraskning för mig med!

Nu ligger jag i soffan med paddan i knät och väntar på Daniel som är påväg hem från stan. Han ska bjuda på finmiddag. Tänk att jag både har världens finaste kille och världens finaste jobb.

Inga kommentarer: