tisdag 29 november 2011

Nattsafari

Igar var vi pa nattsafari.
Vi blev upphamtade och skjutsade av en festlig kille som senare visade sig vara var guide. Han drog med oss in i parken ratt in bland djuren. Och han hade bara en skruttig liten ficklampa med sig for att lysa upp vagen.
Trodde vi.
Det visade sig vara en cementerad gangvag och djur i bur. Haha! Vi var inte sa lite nervosa i borjan, alla ljud och svart att se osv, men efter vi hade kommit till forsta delen slappnade vi av ( trots lite skrik nar Danile halkade och en brittisk tjej trodde en krokodil var los)
Men det var riktigt roligt, guiden var ratt bra pa engelska, skrek hogt vid varje djurart ( vi var lite forbryllade i borjan, men sen kom vi pa att han nog forsokte gora djurlaten. Gav upphov till en hysteriskt fnittrande grupp iallafall)

Sen fick man aka vagn, lite som Jurassic Park ungefar. Eller kanske mer som Kolmorden om man ska vara lite realistisk. Men det kandes som JP. Morkt och lite laskigt och plotsligt star en giraff brevid vagnen och slickas.

Kvallen avslutades att ha en tigerunge i knat. Den var tung och luktade katt och var aldeles underbar.
Jag var bara lite radd. Kortet som togs ar fantastiskt!
Här är tigern efter den har vart i knät:



Idag skulle vi gatt pa matlagningskurs men vi hann inte betala in pengar sa det blev inget. Istallet har vi tagit det lugnt vid poolen, druckit universums godaste smoothies och last deckare.
En vansinnigt skon dag. Snart ska vi ga och ata pa vart favoritstalle innan planet lyfter for Bangkok om 3 timmar.
Dar vantar lite shopping (jag ar inte i thai-storlek, saledes passar inte sa mycket klader for big madam) och kanske en i-pad.
Jag langtar sa jag dor efter en och de ar lite billigare har an hemma. Och jag har ju knappt en dator alls. Den tar 30 minuter for att komma ut pa internet. Sa jag borde fa kopa en, ellerhur?


Det kanns iallafall helt overkligt att vi ska hem, vi satt och kollade bilder fran stormen igar. Svart att tro att det ar det vi ska hem till efter konstant sommar i lite mer an tva manader.
Men vi ser ocksa fram mot att komma hem. Traffa alla, fa lite fil i magen och julpynta!
Det blir nog bra det med.

4 kommentarer:

malin sa...

Nu är det faktiskt rätt så fint här hemma med. I alla fall i Linköping. Igår var det strålande sol och nästan vindstilla så det var verkligen lugnet efter stormen. Jag önskar mig några minusgrader och lite snö bara så är allt topp sen=)

Jonna sa...

Kan du inte bestalla lite sno tills vi kommer hem? Eller atminstane veckan efter? Vore ju sa himla fint :D

Håkan sa...

Jag minns när jag tog med mina barn på bio och såg Jurassic park. Vad kan det vara, sådär 17 år sedan kanske. När det var som otäckast, mest spännande hoppade du upp och ner i stolen och klappade händerna. Vad Linus gjorde ska vi inte skriva här.

Köp för tusan....köp!

Annars är det bra här hemma, Berit är lugn o fin igen.

en fis i rymden sa...

Haha, jag var inte riktigt liga stissig dehär gången, dock hade jag lite jurassicparksymptom under forsränningen!!
(vi har köpte i-paden nu, den är helt fantastiskt!)
Bra med stormen (och mamma). Vi håller tummarna att det är stiltje på lördag morgon:)