söndag 6 november 2011

Ko Phi Phi

Ja, har sitter vi. Dit vi inte skulle.
Jag totalvagrade ju fran borjan att aka till Phuket och Ko PhiPhi men sa har vi vart pa bada stallena och jag alskar dom bada tva. Tyspiskt!
Det ar varmt, rent, god mat och fantastiska manniskor. Allting ar fint. Hur fult det an ar sa ar det fint. My gosch!

Vi flog iallafall till Bangkok for att ta oss vidare till Phuket. Bangkok var oversvammat till tusan men flygplatsen var torr. Bra for oss alltsa. Tog transfern och hamnade pa fel hotell (jag hade forbetalt ett superfint 4-stjarnigt hotell i forvag och sa hamnade vi pa ett som liknade det, bade till pris och rum. Nar vi skulle checka ut visade det sig att det var fel hotell bara. Kul). Vi badade och lag under parasoll pa stranden utanfor Phuket och Daniel brande sig sonder och samman.
Solen tar tydligen igenom parasollet. Till raga pa allt hyrde vi en av universums skavigaste bodyboards och surfade sonder vara magar.

Iforrgar tog vi iallafall baten hit, rattade in pa ett bra stalle och har tagit det lugnt sen dess. Jag solar (daniel ligger med nan special-dyk-troja-solskyddsfaktor-en-miljon pa i skuggan) och badar. Idag har vi vart och snorklat och badat pa stranden dar dom spelade in the Beach om ni minns den.
Sanden var vit och vattnet blatt, precis sadar som det ar pa vykort.
(jag saknar min kamera mer an nansin)

Imorgon ska vi nog borja ta dykcertifikat. Det ar en kurs pa ett par dagar och jag har kravt att vi ska bo i ett rum med AC om jag ska kunna genomfora den. Det ar ungefar 30 grader varmt hela tiden och jag rinner bort. Och framforallt har jag svart att ha tacket pa mig vilket tresulterar i tusen myggbett.

Annars tar vi det som sagt hemskt lugnt. Koper ett par parlorhangen eller en thaimassage for billiga pengar da och da. Jag funderar pa att sla till pa en finfin vaska i skinn, kostar skjortan har (500 spann utan prutning, kanske 400 efter) men den ar saaaa fin. Problemet ar bara att det borjar bli trangt och tungt i vaskan och det sakert kommer finnas lika fina saker i Bangkok om det nu inte tanker fortsatta vara oversvammat.
Hur ska man gora egentligen?

2 kommentarer:

malin sa...

Åh vad fint ni verkar ha!!! Men nu saknar jag dig massor! Njut nu av den sista tiden på resan och skynda sen hem till mig =)

en fis i rymden sa...

Ah vi har det fint, men jag saknar dig med. Idag hittade jag tillexempel massa grejer som du ville ha. En fin vaska, en doskallering osv. Och sa ar du inte har och jag kan inte visa det. Crap. Vi borde ocksa aka och resa nangang!

Langtar hur som haver efter dig. Ses gaaanska snart!
KRAM