måndag 21 november 2011

Angkor Wat

Idag har svettats en hel flod medan vi knallade runt i djungeln och tittade pa urgamla tempel.
Daniel fick skoskav efter en liten stund, nan snodde hans sandaler igar sa han fick kopa nya, vita och harda var dom. Och efter en stund fick jag med skoskav. Inte sa kul. Och nar fotterna blev svettiga forvandlades sanden i skorna till lera som fasnade i skoskavet osv.osv.
Men det var vart all skoskav. Det var tillochmed vart att jag blev stirrad pa eftersom jag hade hor-klader pa mig ( horklader = klanning som slutar 2 cm over knana samt har en gnutta urringning och inga armar).
Vi hade forsokt lasa om det var sa att man skulle kla in sig i burka eller sa innan, men vi hittade inget om det och antog att det var ok med sommarklader. Det tyckte dock inte guiden imorse som skulle skicka tillbaka mig till rummet for att bylta pa mig nagot mer anstandigt. Problemet var val bara att jag hade annu kortare shorts att valja pa.
Da sa han att jag inte fick folja med pa massa saker och skulle sta utanfor och vanta. Kul kille.
Men sen kom ricksakillen pa att jag kunde ha sarong over allting och en langarmad troja pa mig.
Sagt och gjort. Jag byltade pa mig allting men holl pa att do av svett.
Dock fick vi se massa fina saker!

Dethar bland annat:




Imorgon vill vi rida hast men vi har inga bra skor (uppenbarligen) sa vi vet inte om det gar.
Nan som har testat att rida i Flip-flops?

Inga kommentarer: