tisdag 8 november 2011

Dyk-kursen

Idag borjade vi kursen for ett framtida dykcert med forhor pa gardagens laxa och sedan 5 timmar i ett 30 gradigt hav.
Mestadels under ytan ska val tillaggas.
Det mesta gick som smort. Fylla mask, tomma mask. Inte do nar luften tar slut osv.
Imorron far vi ut med bat och da blir det svarare att inte drunkna. Men det ska val ga det med.
Efter forsta dyket (till 10 meter tror jag) ska vi visa att vi kan simma. Bra ordning tycker jag!
Det ar kul som tusan iallafall!

Nu maste jag springa hem. Stopp i toan som ska fixas!

2 kommentarer:

Camilla sa...

Lycka till med kursen, är det första certet du tar? Följ gärna min blogg där jag skriver om mitt framtida liv nere på Malta och jobbet som dykinstruktör :) Har du vägarna förbi så titta inom på Bugibba och kom och dyk lite vetja!

en fis i rymden sa...

Jag kikade in pa din blogg, sag ju oemotstandligt ut!
Det ar forsta certet jag tog ja, SSI open water. Funderar dock pa att ta advanced ratt snart. Maste bara satta igang att dyka lite innan sa man far in vanan:D
Men det ar en fantastisk kansla!
Hoppas du far det kanon pa Malta!