måndag 8 augusti 2011

Dethär med träning

Alltså, jag har ju lite ångest över dethär med träning. Jag tränar ju. Tycker jag ju.
Och sen när jag räknar efter är det en gång förra veckan, inget veckan innan och 3 gånger veckan innan dess. Det kan ju inte vara bra.
Jag ska traska upp till 5000 meters höjd om två månader och jag såsar ihop totalt. Äter sämre och sämre, rör mig (tydligen) mindre. Ursäktar mig med att det är varmt och jag är trött efter jobbet och mitt huvud fylls bara av "bada,bada,bada" när temperaturen går över 22.
I ren ångest gav jag mig ut på en löprunda nyss. Det var jobbigt som fan. Man kan ju tro att man skulle ha bättre kondition om man cyklar typ 1,5 mil varje dag. Tydligen inte.
Från och med nu måste det bli bättre. Bestämde nyss att jag skulle göra upp ett tränings schema.
Sen kom jag på att vi har semester i två veckor och detdär med träning kommer bli lika med noll.
Fast iofs. Våra semestrar brukar ju inte bestå av att äta tårta och ligga helt still. Bara delvis.
Vi ska ju faktiskt gå uppför och nerför nordens högsta berg och cykla lite mountainbike och så.
(SER NI!!! Nu trodde jag igen att jag är mer aktiv än jag är, den största delen av resan kommer vi ju åka bil. Doh!)
Jag blir inte klok på migsjälv. Önskar att nån kunde ge mig en personlig tränare som kunde skälla på mig emellanåt så jag inte vågade annat än att prioritera träning.
Men vi sparar pengar så jag har inte råd och det är vansinnigt tråkigt.

Nu ska jag torka håret och trösta mig med dethär innan jag cyklar till jobbet.

Inga kommentarer: