onsdag 23 mars 2011

Helgen som var

I helgen var min kära mamma här.  Vi åt på restaurang, tittade på energihus, gick på stan, fikade, tittade efter vårtecken.
For ut i skogen för att fika på Bertissons, pratade bröllop, fester, karriär och om allt annat man kan prata om. Himla trevligt. Gick på bio och var så mätta att det inte gick att köpa popcorn. Jag har inte en enda bild på våra äventyr men jag har en bild på de underbara tulpanerna vi fick:


Som vårtecken hittade vi videkissar! Mamma påminde mig tusen gånger om hur jag stoppade dom i näsan när jag var liten. Pappa fick låna hem en peang från jobbet så han kunde ta ut dom. Inte konstigt att näsan min är lite lustig...Idag såg jag snödroppar i rabatten. Gatorna håller på att sopas. Snart är den här, solen som värmer så man blir fräknig.





Mamma shoppade ungefär en miljon scarfsar och jag hittade äntligen ett par chinos!! Finally!
Har länge velat ha ett par men de har liksom inte passat min kroppsform, blir alltid ett fult veck därfram. Antingen har affärerna insett att tidigare modeller är fula eller så har min kropp ändrat sig. Nu får våren komma hur snabbt den vill!

Jag vill sitta på uteservering med en kaffe i handen, solen i ansiktet och med vita converse på fötterna. NuNuNu!

Inga kommentarer: