måndag 14 mars 2011

Hatkärlek

Har inte skrivit något sedan i torsdags. Det beror på att jag typ har bott på jobbet senaste tiden...Avslutade helgen from hell med att jobba 17 timmar på ett kombinerat kväll/nattpass.
Man blir lite kräkig och särskilt när man cyklar hem dedär förbannade 8 kilometrarna i motvind känner jag att jag hatar mitt jobb.
Att man måste ställa upp, gör man det inte blir man iallafall inbeordrad och det är fan inte kul i alla lägen. Särskilt inte eftersom man är ett rätt enkel kort att spela med. Vikarie. Sambo i sjukvården som också har koko tider. Inga barn.
Klart att singelmorsorna utan barnomsorg inte kan jobba 17 timmar på raken, det fattar jag väl, men det är eländigt och inte speciellt patientsäkert att ha mig där för mycket heller.
Extra härligt blir det när patienterna säger : "Oj - jobbar du jämt!?" När man kommer in på rummet sjuttielfte dagen i rad...

Idag skulle jag gått på bodypumpen, men jag orkar verkligen inte. Har sprängande huvudvärk och ligger i soffan. Har tatt en värktablett och ska på bio ikväll. Hoppas det blir bra.
Sen är det bara sängen igen. Den är min bästa vän.
Jag har inget liv.

Inga kommentarer: