lördag 12 februari 2011

13. Denhär veckan

Måndagen började tidigt. 05.10 ringer klockan när man går a-tur på jobbet.
Packa matlåda, på med regnstället och ut på cykeln. Bra dag på jobbet. Slutade en halvtimme tidigare och sprang ner till Daniels avdelning (ligger 3 våningar under min) för att hetsa på honom. Vi skulle nämligen på filmfestivalen tillsammans med Linus och Susanne.

En kvart senare och väldigt mycket blötare satt vi i biomörkret.
Efter första filmen gick vi till The Rover, käkade hamburgare och drack bärs. Tillbaka till nästa film och sen hem för att stupa i säng.

Tisdagen var ledig dag. Långfrukost, lusläsning av tidningen. Daniel åkte för att hämta sin cykel som fått punka och jag åkte för att väga mig. - 0,6 kg. Hurra, äntligen!
Gick på stan en sväng. Lämnade in mina vinterkängor som läckte, fick pengarna tillbaka! (hade förstås hellre fått ett par nya för dom var de bästa kängorna i världen, men dom var slut överallt) Firade mina återfådda pengar med att köpa en fin väska på Lindex som jag har spanat på i hundra år.
Fick sms att klänningarna från H&M hade kommit (båda var för stora och lite konstiga så dom är tillbakaskickade nu) och sen kom äntligen min Kitchenaid. Julklapp i februari. Man tackar!
Åkte på fintur till Maxi i Möldnal för storhandling. Av nån anledning känns det roligare att storhandla där än på Willys i Gamlestan.

Onsdag var samma visa att gå upp tidigt och cykla till jobbet. Halvbra dag, var helt slut när jag kom hem. Men vi hade bokat in oss på Bodycombat på Kristinedal så det var bara att åka. Det var vansinnigt kul och jag slog och sparkade tills jag trodde armarna skulle gå av. Mycket bra sätt att avreagera sig på efter en störig dag.

Torsdag var en såndärn dag då allt gick fel. Det strulade med timlistan från Norge, jag skulle helt plötsligt inte få nån lön för mina timmar. Var tvungen att faxa och ringa och maila tills jag höll på att få krupp.
på nåt sätt som jag fortfarande inte fattar så fixade Daniel det. Han är bäst.
Och nu kanske jag fick tillbaka motivationen att åka igen, trotsallt är det en fin stad och trevliga människor.



Jag jobbade kväll och fick cykla genom slask-snö-regn-storm. Var så trött att jag nästan började gråta i backen upp till sjukhuset. Hade helt galen träningsvärk. Ganska dålig dag på jobbet. För många och för dåliga patienter. Fick veta att mitt schema skulle vart inlämnat i onsdags och att jag nu fick ta det som blev över. Kul.

Fredag. Det var igår. Gick a- tur och var vansinnigt trött efter 4 timmars sömn. Det är ungefär det man snittar när man går c- tur och sen börjar med a-tur dagen efter. Suck.
Hysterisk dag på jobbet. De dåliga patienterna vart sämre och inte en läkare kunde komma och kolla. Två opererade, en på Östra och en på Sahlgrenska. Underläkaren visste inte vad hon skulle ta sig till (och det visste ju inte jag heller). Tillslut kom en och styrde upp och jag var så tacksam att jag höll på att börja gråta.
Fick ändra lite i mitt schema och hoppas numera på att få jobba påsken i Sverige och inte i Norge.
Daniel laddade hem film på kvällen och vi gjorde varma mackor i grillen, dansade i köket och handlade snacks. En himla fin kväll.

Idag är det lördag och jag har vart uppe sen 8 och bakat morotsbröd i KitchenAiden.
Det går förträffligt bra. Såhär ska det bli:


Solen skiner ute och jag börjar inte jobba förrän två.
Imorron är sista jobbdagen denna vecka, har funderingar på om man skulle masa sig iväg till gymmet efter jobbet. Måste prova löpformen snart.
Tror på att veckan slutar bra!

Inga kommentarer: