fredag 25 februari 2011

Gårdagens bio




127 Hours.
Se den!
Jag läste boken 2006, den gick inte att lägga ifrån sig, klippt omöjligt (den heter "En vilja av sten")
Givetvis hade jag extremt höga förväntningar på filmen eftersom jag tyckte om boken så mycket, tror jag har rekommenderat den till alla mina friluftsgalna vänner.
Filmen var, som alltid, annorlunda än boken. Bra ändå, de som inte hade läst boken hängde med bra och det jag egentligen saknade mest var bakgrundshistorien.
Men det är en fantastisk film, vacker och tänkvärd och varje gång som det blir lite för läskigt och jag brukar tänka "det är bara på film" så ruskas man om för det har faktiskt hänt på riktigt.
Om man tyckte om Into the wild ska man verkligen se denhär. Men om man är lättsvimmad ska man inte göra det.

Inga kommentarer: