söndag 3 oktober 2010

Tröttma



Sitter i soffan och är hur trött som helst. Intensiv helg kan man väl säga.
Igår var vi ute och gick i skogen, plockade svamp (eller det gjorde Joel och Johanna medans jag o Daniel eldade) och grillade foliepaket. Gick på Despicable me och åt massa popcorn.



Idag har vi vart på liseberg och jag har så jäkla ont i halsen. Jag har skrikit mig sönder och samman.
Men kul är det iallafall.
Johanna är nog hemma nu och jag funderar på om man skulle krypa ner i sängen. Men utan bok äre ju inte så stor vits, jag läste ut den sista av 14 böcker imorse. Jag vet inte alls vad jag ska läsa nu...det känns så himmelens tomt. Det kanske är dagens i-landsproblem, men ändå.

Vi slökollar på outsiders nu, handlar om en som väger 360 kilo. Det är så jäkla sjukt. Hur kan man väga så mycket?
Jag försöker ju fundera på vad jag stoppar i mig, men det är ju inte precis som om jag kommer dö av att leva som jag gör..men om man tillåter sig bli så stor. Alltså jag fattar inte. Det är väl en sjukdom som vilken annan som helst, men när man går över 100 strecket borde man väl fundera...
På tal om mat. Här är bästa kvällsmaten när man är helst slut:

Knäcke. En med leverpastej o saltgurka, en med skinka. Fil med banan, hasselnötter, russin och musli, te, clementin och tomater. Goaste!
Nu ska jag leta igenom bokhyllan.

Inga kommentarer: