torsdag 21 oktober 2010

Lista igen

 När gick du upp idag?
Halv nio. Fast jag hade gärna sovit lite till för jag är ungefär så trött som man kan bli. Jobbade mellan 06.45 och 21.35 igår. Det fetsög.

Diamanter eller pärlor?
Jag skulle gärna ha en ring med diamant i nån gång i livet, men tills dess går det fint med pärlor av olika slag.

Senaste filmen du såg på bio
Dumma mig.

Favorit-TV- program?
Standardsvaret som alltid; Friends.

Vad åt du till frukost?
En skål fil med banan i, chai te, två knäckemackor, en med leverpastej och saltgurka och en med skinka, tomat och purjolök. Plus en clementin.

Vad är ditt andranamn?
Matilda.

Din favoritmat?
Sushi. Eller thai.




Vilken mat gillar du inte?
Vad som helst med koriander i kan brännas på bål.


 Favoritchips?
Sourcream. Fast hellre popcorn än chirre.

Vilken är din favorit-CD för tillfället?
Öh, lyssnar nån på sånt fortfarande. Iofs ligger det en cd i kökssterion med Lasse Winnerbäck. Den kanske kan klassas som favoriten.

Vilken bil kör du?
Jag kör ingenstans. Men jag äger en halv Saab.

Favoritmacka?
Just nu är det leverpastej som gäller. Kan varieras i oändlighet.


Vilka mänskliga karaktärsdrag, kan du bara inte med?
Folk som avbryter en mitt i meningen och sen frågar om och tycker att man varkar ostrukturerad. Eller folk som bara tycker att de är så mycket bättre än alla andra.

Vilka är dina favoritkläder?
Klänning och strumpbyxa, helst i kalasmodell.

Om du fick åka vart du ville på semester?
Jorden runt. Men just nu siktar vi på Asien runt.

Favoritklädmärke?
Tja, jag är inte så mycket för märken. Men man går ju inte tomhänt från H&M. Även om det är Svensson och dom har barnarbetare så kan jag inte låta bli...

Favorittid på dagen?
Mellan åtta och tio om jag är ledig och har långfrukost. Annars på kvällen efter sju typ.

Var är du född?
På sahlgrenska universitetsjukhuset en snöig vinternatt.

Vilken är din favoritsport att se på?
Ishockey kanske. Det går undan och blir mycket mål.

Coca Cola eller Pepsi?
Cocacola light.

Fotboll eller ishockey?
Fotboll att spela, hockey gör för ont i fötterna.

Är du en morronmänniska eller nattuggla?
Morron.

Pedikyr eller manikyr?
Manekyr skulle behövas lite, men pedikyr mest.

Några spännande nyheter att berätta för oss?
Nae, inte mer än att jagska rida ikväll. Det är första gången på typ 5 år så det ska bli svinkul!

Vad ville du bli när du var liten?
Delfinsköterska eller djurfotograf.


Bästa barndomsminnet?
Måste ju vara nåt tårdrypande från nåt fint med familjen. Men jag kommer inte på nåt. Kul. Fast iofs. Allt med scouterna var ju fantastiskt. Läger, killar, sena nätter.

Varit i Afrika ?
Jajamen. Dom har finfina dykvatten.

Nånsin rullat in någon i toapapper?
Varför är alltid denhär frågan med i alla listor? Men ja, det har jag.

Varit med om en bilolycka?
Nej, men jag har hjälpt många som varit med om dom. Räknas det?

Favoritdag i veckan?
Fredag varannan vecka.

Favoritrestaurant?
Öh, ingen aning. Vi åt på ett asgott ställe i NewYork, men det känns lite drygt att säga sånt. "Asså på Manhattan ligger min favvoresturang" Nja. Enkelt fåre bli. Meze kanske.




Favoritblommor?
En viss känsla infinner sig ju varje gång man ser en tussilago.

Favorit-snabbmatsrestaurant?
Mc Dollands.

Äger du en cykel?

Jag äger till ochmed två. Och dom är röda.

Vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort?
IKEA.

Var vill du dra dig tillbaka?
Till ett sånthärnt hus med massor av vänner.






Läggdags?
Sömntåget går 22.00

Senaste personen du delade en middag med?
Daniel.

Vad lyssnar du till just nu?
Jag lyssnar PÅ p3 Christer.
Favorit färg.
Turkos, lindblomsgrönt.

Hur många tatueringar har du?
Inte en enda men jag har en piercing...


Inga kommentarer: