fredag 29 oktober 2010

Fortfarande hemma

Ja, jag har legat i sängen i stort sett hela dagen. Inte för att det gått så länge men ändå.
Blandning mellan sjukhel och depp skulle jag diagnostisera det med.
Ingen feber idag men ändå för förkyld för att åka hem och säga hejdå.

Har istället:
Kollat på Ringaren från Notre Dame och gråtit floder.
Längtat efter julen, lyssnat på julmusik och tittat på julesaker på internet.
Ätit frukost och läst tidningen.
Försökt gått ut för att köpa mer nässpray men sett att det har regnat varje gång.
Krupit ner under täcket och tyckt synd om migsjälv.
Velat baka nåt fint och gott tills ikväll, fått dåligt samvete för att jag inte ska äta sånt fastän jag inte ens börjat baka.
Länktat efter snö, snö och mera snö. Önskat mig bort till Norrland.
Önskat mig bort till nåt varmt ställe (för att motsäga sigsjälv totalt)


Dethär är sånt jag borde göra. Men eftersom jag vart sjuk nästan hela veckan har jag skjutit på det. Eller vi har skjutit på det för att jag inte orkat hjälpa till eller ta tag i vissa saker.

Handla och laga mat och matlådor.
Städa. Det är verkligen smutsigt härhemma.
Plocka iordning bland alla viktiga papper och tidningar.
Skruva upp kökslampa och kompoståtervinningen.
Smörja in mina svindyra vinterkängor så jag inte förstör dom så fort det blir kallt och jag glömt att dom inte är insmorda.
Baka nåt gott. För att glömma ledsamheter och för att jag älskart. Plus att jag kanske kan bjuda bort det ikväll.

Inga kommentarer: