måndag 1 mars 2010

Måndags morgon

Och allt är lugnt på Gamlestadstorget.
Daniel sover, det var OS-final inatt. Jag är hungrig men vill inte äta frukost än, bättre att göra det så sent som möjligt när man börjar jobba två. Alla tider blir helt koko när man gör det, kasst.

Idag ska vi fixa lite mer härhemma, bära lådor och få upp grejer på vinden hoppas jag. Hade ju Linus och Susanne här igår på besök och fick lite peppning för fortsatt pipp med många "oo" och "ah". Dom har ju inte vart här sen det såg förjävligt ut.
Så det var kul.

Här piffar jag byrån lite, lasyr gynnar verkligen:



Och här är mattan vi båda är helt kära i:




Nu har den mesta snön smält undan, men jag lovade ju att jag skulle fota domdär istapparna som var så stora, men så kunde jag inte lägga upp bilderna för mitt internet inte funkade...Men igår fixade Daniel till det så woila:

Istappen:



Det var svårt att fota dom så man fattar men tja. Ni får använda fantasin...Sen hade vi iallafall två rediga karlar som kom och skottade ner snö på folk.
Kan ju säga att jobbet var lite ogjort när all snö rasade ner tre dagar senare efter lite regn.



Fast iofs. Det hade kanske blivit ännu mer skador om dom inte hade skottat...Vi har ju boendeparkering utmed huset och det är rätt många bilar som vi sett som har bucklor eller krossade rutor av snö/is flaken.
Sådär halvkul. Tur att våran gamla bil klarade sig.

Annars händer det inte så mycket här tydligen.
Kanske skulle jag äta frukost ändå?

Inga kommentarer: