fredag 19 mars 2010

Dandelion

Det regnar.
Vi skulle vart ute och sprungit nu. Det är som hög tid att börja med det, göteborgsvarvet närmar sig snabbare än man tror.
Och jag har inte sprungit en meter. Om man inte räknar den lilla sträckan jag springer efter vagnen varje morgon förstås.
Det är dåligt.

Igår var en ledig dag. Jag sov lite mer än 10 timmar, sen hängde vi mest på Ikea hela dagen. Köpte hyllor och bänkskiva som såsmåning om ska bli till en bänk i köket.
Nya påslakan som är så fina att man bara vill ligga i sängen hela dagen.

Men snart ska jag till jobbet. I två dagar har det varit så mycket att göra att jag inte har hunnit äta eller pinka när man ska. Det är helt sjukt. Och inte speciellt patientsäkert.
Särskilt om man sätter mig att ansvara för 8 personer ( det låter inte så mycket, men när dom är sjuka som dom är hade det räckt med två som man ska räkna kalorier, vätska, urin, vända på i sängen, inhalera olika mediciner osv.) Och att jag då ensam ska ansvara för det medicinska är ju helt vansinnigt.

Så jag vill helst inte gå dit idag. Nog för att det kanske blir bättre. Men vetskapen om att det kan vara ett helvete fortfarande gör inte saken lättare.

Tja. Annars är nog det mest spännande som har hänt på siståne att vi har fått en stor maskros i taket.
Den är fin och stor som bara den.
I like it:

Inga kommentarer: