måndag 4 januari 2010

Happy new year



Det blev nyår med Daniel och Anton.
Vi tittade på fyrverkerierna uppe på billingen, frös om tårna och fingrarna, drack cider ur fin flaska och åt daniels hemmagjorda snacks (nån sorts smördegspinnar).
Det var fint.

Nu kommer en LISTA:

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jag tror jag gjorde sjukt mycket grejer som jag aldrig gjort förr. Jobbat som sjuksköterska, med allt det innebär tillexempel.


2. Höll du några av dina nyårslöften? YES! För en gångs skull gjorde jag det. Jag ville gå ner i vikt och det gjorde jag. 10 kilo! (men lite har jag nog gått upp nu efter jul och nyårsfrosseriet)


3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Jennie, Linus, Josefina och Marie-Louise. Värsta baby boomen!

4. Dog någon som stod dig nära? Både Pär och Lasse.

5. Vilka länder besökte du? Indien, Tyskland (om det nu räknas, det var typ 10 timmar på en flygplats) Irland.

6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010: Mer fritid. Bättre självförtroende på jobbet.

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 10 April, den dagen jag äntligen satte ner mina små fötter på den svenska myllan. Äntligen fick jag äta fil och snusa Daniel i nacken igen. (Bra att jag var tvungen att kolla på resdagboken för att se att det stämde)

8. Vad var din största framgång 2009? Min sjuksköterskeexamen! Eller att jag fick jobbet på akuten trots anställningsstoppet. Det var nästan ännu bättre!

9. Största misstaget? Vet inte, jag gör nog inte såå mycket misstag. Kanske att inte be om mer ledighet?

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Mjamjo, jag var ju rätt magsjuk i Indien, fick åka till sjukhuset och så. Men skadat mig har jag nog inte gjort, bara små skärsår och sånt. Annars låter jag folk på jobbet skada sig istället.

11. Bästa köpet? LÄGENHETEN!

12. Vad spenderade du mest pengar på? Igen: lägenheten.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? När man är sådär riktigt jäkla lycklig fastän man inte vet varför.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Öh? Kanske någon indisk pling-plong-låt om Saibaba.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Det är nog samma. Jag tycker ju att jag är tråkig och butter, men det är nog mest när jag har PMS. Annars är jag nog en rätt glad skit.

16. Vad önskar du att du gjort mer? Vart ute i naturen.

17. Vad önskar du att du gjort mindre? Oroat mig.

18. Hur tillbringade du julen? I Linköping. Lite hetsigt mellan vänner, familj, svärföräldrar, släkt osv. Men ack så härligt!

19. Blev du kär i år? Inte mer än vad jag redan var. Eller kanske lite i Jennies lille skrutt Tage.

20. Favoritprogram på TV?: Jag får väl säga Vänner igen. Det får mig alltid att skratta. Eller kanske So You Think You Can Dance, också jäkligt bra!

21. Bästa boken du läste i år? Shantaram av Gregory David Roberts

22. Största musikaliska upptäckten? Kanske att jag inte pallar mer än tre minuter av indisk musik. Eller att jag inte alls gillar bollywoodfilmer.

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Yes! Värmevantar, en riktigt fin resväska och min familj!

25. Något du önskade dig men inte fick? Mer än domdär omöjliga presenterna man önskar sig? Tex en Kicken Aid för 5000 spänn?

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Vart övveraskad av familjen på Thaihouse, åt så mycket att jag mådde illa i flera timmar efteråt, hade sjukt mycket folk härhemma och öppnade presenter.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? En solsemester i November.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Kjol och klänning. Enkelt med snyggt, lite lagom sådär.

29. Vad fick dig att må bra? Kärlek.

30. Vilken kändis var du mest sugen på? ÖH? Vem skriver domhär frågorna egentligen?

31. Vem saknar du? Alla vänner som bor för långt bort!

32. De bästa nya människorna du träffade? Kanske dessa små bebisar som dykt upp under året?

Inga kommentarer: