onsdag 27 januari 2010

Golvjävlen

Ja. Renoveringen har ju stött på lite problem.
Allt skulle ju vart klart idag eller senast imorgon. Problemet är väl bara att golvet inte har kommit fram som det skulle. När vi väl betällde det var det slut i lager och var tvungen att fraktas från sorsele till trollhättan. Okej, no problem!
En dags försening, det hinns med ändå.
Men en dag blev till två, tre,fyra och nu står vi här en vecka senare.
Golvet har anlänt till Göteborg i detta nu, men ett jävla snöoväder sätter stopp för att få in det i lägenheten.

Det var nämligen så att det inte går att frakta upp golvet om planken är längre än 147 cm. Golvet är mellan 250 och 450 cm långt, beroende på hur höga träna var som man sågade det av. Hepphepp.
Hyra kranbil. 850 spänn i timmen + två som jobbar med det. Tur att jag är gjord av pengar och Daniel inte har nåt jobb.
Vi får iallafall bo kvar i Skövde en vecka till (= mera pengar med dubbla hyror)
Men det betyder också att jag måste på nån slags sova-över-hos-folk-turné nästa vecka för jag börjar mitt nya jobb på måndag och har ingenstans att vara. Det är ju märkligt.
Och droppen som fick allt att rinna över är att nån idiot har rivit bort våra namn på dörren så nu vet vi inte vart vår post hamnar!
Jag har ju inte fått mitt schema än och ringt massa gånger och tjatat om det, men nu är det äntligen postat. Och hamnar nånstans åt helvete.
KUL!

Känns som om något ellEr någon motarbetar oss å det grövsta. Vad ska hända härnäst? Att kranbilen går av, fönstret är för smalt, jag blir av med jobbet eller vafan?


Det går bra nu.


Nog för att det är ett fint golv, men är det värt besväret?




Ett tråkigt klickgolv ala svensson kanske inte hade vart så tokigt?

Inga kommentarer: