måndag 4 januari 2010

Dumme mosse

Tidigt igår morse tog jag tåget till Jönköping för att träffa Frida och Johanna som är hemma från Canada.
Såhär fint var det då:




Vi packade bilen och dom förfrysta tårna och lite käk och tog oss ut i vildmarken. Eller tja. Det kunde ha vart vildmarken. Men till en mosse iallafall.
Traskade omkring i vinerlandskapet och frös om tår,näsor och fingrar. Men det var härligt iallafall!
Johannas kamera hade gått sönder så hon hade sin pappas och tog fula möss-kort på oss där vi ser ut som dagisbarn.



Fridas ena glasöga immade igen varje gång vi stannade( vet inte om det syns så bra här, men så var det iallafall. Rätt festligt):




Sen skulle vi göra eld och mat. Veden var snöig så det var tur att vi hade kånkat med lite hemmifrån...tog en stund innan vi fick fjutt på den men sen jäklar! Då var det glöd.
Frida gjorde en vitlöksbaguett:



Det var jättegod! Eller inte.




Idag skaffade vi en ny kamera till Johanna och sen for hon hem. Eller till Uppsala iallafall. Och snart åker hon tillbaka till Canada, det är helt konstigt. Och ännu konstigare är det att tiden har gått så sjukt fort, det var liksom inte länge sen hon for och det är tydligen 5 månader sen.
Jag börjar bli gammal...

På tal om gammalt! Jag har börjat evighetsarbetet med att spara mina gamla lunarstormdagboksinlägg. Det tar hundra år, men vilken skatt det är!
Hittills har jag avverkat 2002 och 2003. Herregud vilken dramaqueen jag är!
(eller var hoppas jag)
När jag är klar kanske ni får se väl valda bitar av innehållet. Tänkte göra samma sak med min gamla blogg för ett tag sedan men upptäckte då att den var borta. Vilken sorg!
Jag hade den i tre år tror jag. Hela perioden på folkhögskolan är borta :C
Fett opepp.
Men åren 02-07 ska jag rädda iallafall.

Shitshit. Nu bränner nog min chicken masala fast!
Jäkla skit!

Inga kommentarer: