lördag 31 januari 2009

toalett

jaha...och nu är jag magsjuk också.
fantastiska dagar dethär.
ligger i sängen i 31 graders värme svettig och med takfläkten på och hoppas att det ska gå lite längre mellan toalettbesöken.
det är inget kul alls.

vi går ju bara halvdagar på lördagarna, slutar ett och just idag hade vi storstilade planer för dagen - shopping.
dock efter 10 minuter i typ 35 gradig hetta kändes det som jag höll på att få en riktig mensvärk. gud va olägligt tänkte jag och gick vidare.
men det vart som bara värre och värre och tillslut kom detdär klassiska kurrburr-liknande ljudet från tarmarna som oftast slutar i katastrof.
camilla stannade och tittade på skor och jag hörde knappt vad nån sa, pulsen susade så i öronen.
jag var bara tvungen att gå hem. fick dock stanna flera gånger för kramperna i magen var så starka. buhu.
men jag hann hem iallafall. har legat här ett par timmar nu, men har vilopuls 100 och det är väl inte speciellt bra. man brukar ha typ 60.

sara och camilla var jättegulliga och köpte fina armband till mej så vi skulle ha lika dana,men två gick sönder när jag tog på mej dom så dom fick resten, jag har för stora händer för dethär landet. också :C

vi ska äta middag med 4 svenska barnmorskor ikväll och jag vet inte om jag kan följa med, oftast är det bara hål i marken på uteställena här. lite halvupphetsande att spraya väggarna med baj:C
livet är fantastiskt ibland, inte sant?

jag kan roa er med en bild på mej på "jobbet" om ni vill.



nu ska jag fortsätta uppdatera facebooksidan och förhoppningsvis få se jennies lilla bebis. ackompanjerad till nåra militärer som övar på baksidan av vårt hostel.
det behövs kan jag säga - dom kan varken trumma eller gå i takt...

2 kommentarer:

Mats sa...

Ok, siste musketören nere för räkning. Du var i alla fall last girl standing.

Du ser så superproffsig ut på bilden. Vad kollar du efter?

Anonym sa...

Det är helt sjukt skönt att vara klar med flytten. Lägenheten har varit lite av ett stressmoment den med att få klart allt i tid, men nu är den borta så nu kan jag koncentrera mig på att få ordning allt här=) Hoppas magsjukan går över snart!! Usch det gynnar verkligen inte att vara sjuk! Och jag hoppas att hemlängtan försvinner också så du kan njuta av din tid i Indien. Jag tror iaf att du kommer sakna Indien när du kommer hem:P Kram på dig!