måndag 19 januari 2009

på plats

Nu är jag i Indien.
Det är konstigt och ovant och lite skrämmande.
Alla dofter, intryck, människor . nya smaker, nya upplevelser och nya saker att lära sig.
Det är helt sjukt, känns som om vi har vart här en evighet, men det är bara sen i lördags.
Flygresan gick bra, den var lång och lite tråkig tills vi flög över alla länder typ vid Afghanistan och där – det var helt sjukt vackert, jag tror jag kollade på snö och berg i alla fall 2 timmar.
Landade på mumbais flygplats och på 2 röda var vi genomsvettiga. Hittade vår chaufför (som inte kunde engelska) och klämde in oss i bilen och hann bli blåsta på 1 $ men det känns okej ändå. Bilfärden däremot var INTE tråkig. Den var helt vansinnig. Det luktade skit mycket och så vare så mycket smog att man knappt såg vart han körde. Plus att helt plötsligt kunde han tvärnita för en bil som stod tvärs över vägen för att komma över… körde om vid krön och i sväng när man såg de mötande bilarna. Höll på att skita ner oss flera gånger…
Somnade dock till efter 6 timmar och kanske kunde sova 2-3 minuter i taget innan vi körde ner i någon grop eller så.
Väl framme sov vi någon timme innan det var dags att gå upp och se byn.
Här är utsikten från mitt rum förresten:



Byn är rätt liten, en gata med massa folk, kossor och affärer. Köpte två saris. Dom ser lika dana ut fast olika färger och var dom största i hela affären. Kul. Hon skulle leta efter nåt annat stort åt mej. Inge vidare. Känns som om man är värsta fettot. Buhu :C
Och Camilla har precis tvärt om – hon hittar inget för allt är alldeles för stort. Det är sådär kul.
Men jag har tröttnat på maten så det kanske resulterar att jag kommer i fler kläder när dehär månaderna är slut. Det var jättegott med maten i början, även om den var lite för stark för min smak men idag har jag bara tyckt att det har varit geggigt och äckligt. Jag brukar ju inte ens äta sås, det är svårt att äta såsiga grytor utan fast innehåll med bröd till.
Menmen. Livet är ju ett lidande.

Imorron börjar praktiken. Vi får se hur det går.
Hoppas att ni alla har det bra hemma.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag tror inte att du lider så mycket=)

Mats sa...

Koolt, Om du inte hittar något att shoppa du får väl trösta dig med en resa till USA någon gång, där är du västa pinnen :). Hoppas ni får det kul! Kramar!

en fis i rymden sa...

hahah, ja jag får väl det:D
nu ska vi och äta - igen så jag kanske blir ännu tjockare.
halvkul att gå ut, det luktar brända sopor hela vägen in till mitt rum...
hoppas ni hare bra, kul med kommentarer =)

och vilket roliggt kort malin, jag fick värsta flaschbacken! visst är det samma bildserie som jarno står ute på isen?

kramar till er båda